Moje konto
login:
hasło:
Praca

Internet w branży piekarsko-cukierniczej

artykuł pochodzi z Przeglądu Piekarskiego i Cukierniczego

Na temat potencjalnych zastosowań Internetu w branży piekarsko-cukierniczej napisać można opasłe tomy; w naszym krótkim tekście ograniczymy się jedynie do najważniejszych zagadnień wykorzystania globalnej sieci w zakładach piekarskich i cukierniczych.

Internet nie jest już drogą informatyczną nowinką, jak to było jeszcze kilka lat temu. Dzisiaj Internet może w bardzo prosty sposób zostać najlepszym "przyjacielem" każdego piekarza i cukiernika. Fakty są takie, że przyszłość branży jest nierozłącznie związana z Internetem - i to przyszłość znacznie bliższa niż wielu z nas mogłoby się wydawać. W jaki sposób można więc wykorzystać podstawowe dobrodziejstwa Internetu?

Internet to przede wszystkim natychmiastowy dostęp do nieograniczonych zasobów informacji - wyszukanie interesującego nas produktu i usługi, zgromadzenie informacji o ofercie konkurencji, czy szybkie odnalezienie danych kontaktowych partnera handlowego, będzie najtańsze i najbardziej efektywne właśnie z wykorzystaniem Internetu. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu wyszukiwarki internetowej (np. Google), wystarczy nawet ogólnie określić interesujące nas zagadnienie, aby wyszukiwarka zwróciła nam wyniki w postaci listy stron internetowych spełniających kryteria poszukiwania.

Internet to, oprócz funkcji szeroko rozumianego dostępu do informacji, także prawdopodobnie najtańszy nośnik reklamy w stosunku do liczby potencjalnych odbiorców przekazu. Posiadanie firmowej strony internetowej - oprócz możliwości pełnego zaprezentowania oferty, historii i danych kontaktowych firmy - to także prestiż i większa wiarygodność w oczach odbiorców, dostawców i konkurencji. Nie wspominając już nawet o bardziej zaawansowanych formach obecności w Internecie, np. o sklepach internetowych (na rynku funkcjonuje już kilkanaście branżowych sklepów internetowych prowadzonych przez dystrybutorów surowców i dodatków, oraz dostawców maszyn i urządzeń), z których piekarze i cukiernicy korzystają coraz chętniej. Minimalne koszty prowadzenia takiego kanału dystrybucji powodują, że ceny oferowane w sklepach internetowych są często znacznie niższe niż proponowane w "tradycyjnej" sprzedaży.

Jednym z najważniejszych elementów, jakie należy wziąć pod uwagę rozpoczynając prace nad powstaniem firmowej strony internetowej, jest nazwa domeny (potocznie zwana adresem internetowym). Jest rzeczą powszechnie znaną, że "dobry" adres strony internetowej znakomicie ułatwi odszukanie witryny przez potencjalnych kontrahentów. Jakie warunki musi spełniać dobry adres domeny? Powinien być krótki, wpadający w ucho, łatwy po podania przez telefon, najlepiej składający się wyłącznie z "polskich" liter (np. miasto Łódź w adresie internetowym to: lodz). Dobrze, jeśli kojarzy się z nazwą firmy, ale nie jest to koniecznie. Jeśli firma nosi nazwę np. Piekarnia Kowalscy, można pokusić się o adres strony niezwiązany z nazwą, np. www.dobrychleb.pl. Tego rodzaju chwytliwy adres - mimo, że oderwany od nazwy firmy - doskonale sprawdzi się jako domena internetowa. Atrakcyjna strona internetowa bezwzględnie powinna być oparta o ciekawą nazwę domeny.

Kolejnym ważnym zastosowaniem Internetu w piekarni i cukierni jest poczta elektroniczna, czyli popularny e-mail. Poczta elektroniczna jest obecnie zdecydowanie najtańszym, najszybszym i najwygodniejszym sposobem wszechstronnego komunikowania się pomiędzy firmami i osobami prywatnymi. Wobec powszechnego już dostępu do Internetu, z jakim mamy do czynienia w naszej branży, można z powodzeniem przyjąć, że piekarze i cukiernicy to już regularni użytkownicy e-mail. Aby korzystać z poczty elektronicznej niezbędny jest komputer z dostępem do Internetu oraz posiadanie własnego adresu e-mail. Skrzynkę e-mail można założyć i utrzymywać bezpłatnie na jednym z wielu powszechnie dostępnych serwerów (zdecydowanie najbardziej popularne to onet.pl oraz wp.pl), jak również korzystać z rozwiązań płatnych - ze skrzynek w domenach firmowych i branżowych (tak, jak np. właściciel Piekarni Jan Kowalski, posiadający skrzynkę kowalski@piekarniakowalski.pl lub kowalski@piekarnie.pl). Ta druga opcja, czyli skrzynka e-mail w domenie firmowej lub branżowej, jest zdecydowanie bardziej prestiżowym i lepiej postrzeganym przez kontrahentów rozwiązaniem. Dlatego w kontaktach biznesowych, z pewnością warto jest używać właśnie takiej "dedykowanej" skrzynki. Sytuacja będzie jeszcze bardziej korzystna, jeśli z adresem skrzynki będzie skojarzona firmowa strona internetowa!

Oprócz podstawowego zastosowania poczty elektronicznej, czyli przesyłania prostych wiadomości tekstowych, użytkownicy e-mail mogą także dołączać do listów tzw. załączniki. Daje to nieograniczone wprost możliwości wymiany informacji pomiędzy nadawcą i odbiorcą. Załącznikami mogą być w zasadzie dowolne pliki: dokumenty, zdjęcia, pliki muzyczne, programy, filmy, archiwa, itd. Niektóre załączniki, które potencjalnie mogłyby zawierać wirusy i siać spustoszenie w komputerze odbiorcy mogą być usuwane przez serwery pocztowe (o to, jakie konkretnie pliki nie są mile widziane przez serwer zapytaj swojego administratora). Wielkość załączników także przestaje mieć już dzisiaj znaczenie, gdyż pojemności skrzynek e-mail coraz częściej nie mają ograniczeń. W praktyce, załączniki o "wadze" do 20 MB mogą być całkiem sprawnie przesyłane przez e-mail. Jedynie od użytkowników poczty zależy, w jaki sposób wykorzystają te bogate możliwości.

W niektórych sytuacjach, wykorzystywanie poczty elektronicznej przestaje być jedynie kolejnym sposobem przesyłania informacji pomiędzy zakładami, a staje się wręcz obowiązkiem firmy. Sytuacja taka ma miejsce np. przy składaniu miesięcznych deklaracji do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W niedalekiej przyszłości, wraz z faktycznym wejściem do obrotu gospodarczego tzw. podpisu elektronicznego, także przesyłanie dokumentów (np. faktur) będzie w dużej mierze obsługiwane za pośrednictwem e-mail. Znacznie ograniczy to koszty i przyspieszy obrót dokumentami, a także wyeliminuje wiele pomyłek i błędów popełnianych przez osoby zajmujące się wysyłaniem dokumentów.



Katalog firm
Ogłoszenia
najnowsze
miesiarka masz..
miesiarka..
dzielarka..
miesiarka ibis..
wałkownica z..
dzieże do..
dzieże do ..
dzieże do..
miesiarka mac..
wałkownica..
miesiarka masz..
miesiarki masz..
dozownik ..
zmywarka..
miesiarka masz..
wałkownice do..
mieszałka vmi..
mieszałka xun..
miesiarka masz..
mikser tekno..
Strona główna | Regulamin portalu | E-mail | Reklama | Kontakt