Moje konto
login:
hasło:
Praca

Jak przyciągnąć Klientów do sklepu firmowego?

Małgorzata Dziubała, Aleksandra Lechwar-Szwarc
www.kreatywnybutikone.pl


  Jeśli zależy Ci na tym, aby nowi klienci zaczęli przychodzić do Twojego sklepu, to powinieneś stale zadawać sobie pytanie, czy potencjalni nabywcy mieli już szansę dowiedzieć się o Tobie? Zaskakująco często zdarza się, że mieszkańcy danej okolicy długo nie wiedzą o tym, że w pobliżu otwarto jakieś nowe punkty handlowe lub usługowe, z których mogliby korzystać.

  Może też zdarzyło Ci się dowiedzieć o jakimś miejscu zupełnie przez przypadek? Mimo, że właśnie takiego szukałeś, mieszkałeś niedaleko i byłeś dla danego punktu wymarzonym klientem? Co wobec tego możesz zrobić?

  Zadbaj o to, aby łatwo było trafić do Twojej piekarni. Oczywiście reklama w lokalnych mediach jest ważna, ale musisz być widoczny. Wyróżniaj się w jednostajnym otoczeniu i wzbudzaj pozytywne zainteresowanie klientów:
  • Szyld z nazwą musi być odpowiednio duży i czytelny, powinien być także odpowiednio oświetlony.
  • Stwórz oznaczenia prowadzące do sklepu, np. na drodze od przystanku (lub innego okolicznego ruchliwego miejsca) ustaw 1-2 tablice z nazwą piekarni, strzałką i odległością.
  • Zamiast zwykłej tablicy możesz ustawić stojak w kształcie pieca chlebowego albo inny element, który będzie zwracał uwagę przechodniów, np. dla piekarni "Natura" mogą to być nawet małe snopki zboża z tabliczką informacyjną.
  • Czasem warto się umówić z sąsiednimi, niekonkurencyjnymi sklepami i punktami usługowymi, aby przygotować taką reklamę wspólnie: podzielić się pracą organizacyjną, kosztami, odpowiednio zaprojektować grafikę pokazującą tych kilka firm.
  Czas na zaproszenie do wejścia do środka gdy już zadbałeś o to, żeby ludzie się o Tobie dowiedzieli. Wykorzystaj miejsce przed piekarnią:
  • Ustaw stojak z treścią: "Dla nowych klientów - specjalny poczęstunek", którym może być kawałek ciepłego chleba z masłem albo smalcem, może kawałek domowego pączka.
  • Na bieżąco informuj na tablicy o promocjach, nowościach lub polecanych produktach w danym dniu, np:
        - Z okazji imienin, dla wszystkich Marii i Ryszardów dzisiaj 10% obniżki!
        - Dzisiaj nowy chleb w specjalnej cenie!
  Postaraj się o dobry PR nawet, jeśli Twoja firma jest nieduża. Najlepiej tak, żeby media lokalne same chciały pisać o piekarni. Jednym ze sposobów jest zainicjowanie ciekawej akcji, np.: "Zdrowy chleb - podstawa dobrego żywienia", w ramach której:
  • Na ulotkach, plakatach informujesz, jakie walory zdrowotne ma chleb, pokazujesz jego znaczące miejsce w piramidzie żywienia, prezentujesz swoją ofertę, która spełnia wymagania zdrowotne.
  • Informujesz, w jakich terminach w Twoim sklepie są specjalne promocje na najzdrowsze produkty.
  • Każdemu, kto kupuje biały chleb - proponujesz w promocyjnej, obniżonej cenie zdrowsze pieczywo pełnoziarniste, razowe, z różnymi zdrowymi dodatkami.
  • Reklamujesz się w okolicznych punktach usługowych.
  • Wysyłasz specjalną ofertę na dostawę najlepszego dla dzieci chleba do np. pobliskich przedszkoli.
  • Wysyłasz informację o swojej akcji do lokalnej prasy, radia, Internetu.
  • W kąciku kulinarnym lokalnego medium cyklicznie podajesz przepis na super smaczne i zdrowe bułki, według którego Twoje produkty są wypiekane. W ten sposób pokazujesz dobre składniki i budujesz wizerunek eksperta, który dzieli się wiedzą. Nie bój się, że ludzie zaczną sami te bułki piec. Gdyby tak miało być, to piekarnie już dawno przestałyby być potrzebne -:)
  Działaj kreatywnie i odważnie! Wśród piekarni ciągle jest sporo możliwości na wyróżniające działania!

Katalog firm
Ogłoszenia
najnowsze
wałkownica..
miesiarka..
miesiarka masz..
miesiarka masz..
mieszałka xun..
miesiarka..
miesiarka..
miesiarka ibis..
mieszałka vmi..
ekspresy do..
[048] piec..
miesiarka..
miesiarka masz..
miesiarka ibis..
[047] piec..
diosna +2..
autosklep..
krajalnice do..
mieszałka ..
mieszałka w&p..
Strona główna | Uwagi w sprawie serwisu | E-mail / www | Regulamin portalu | Reklama