Moje konto
login:
hasło:
Praca

Jak przyciągnąć Klientów do sklepu firmowego?

Małgorzata Dziubała, Aleksandra Lechwar-Szwarc
www.kreatywnybutikone.pl


  Jeśli zależy Ci na tym, aby nowi klienci zaczęli przychodzić do Twojego sklepu, to powinieneś stale zadawać sobie pytanie, czy potencjalni nabywcy mieli już szansę dowiedzieć się o Tobie? Zaskakująco często zdarza się, że mieszkańcy danej okolicy długo nie wiedzą o tym, że w pobliżu otwarto jakieś nowe punkty handlowe lub usługowe, z których mogliby korzystać.

  Może też zdarzyło Ci się dowiedzieć o jakimś miejscu zupełnie przez przypadek? Mimo, że właśnie takiego szukałeś, mieszkałeś niedaleko i byłeś dla danego punktu wymarzonym klientem? Co wobec tego możesz zrobić?

  Zadbaj o to, aby łatwo było trafić do Twojej piekarni. Oczywiście reklama w lokalnych mediach jest ważna, ale musisz być widoczny. Wyróżniaj się w jednostajnym otoczeniu i wzbudzaj pozytywne zainteresowanie klientów:
  • Szyld z nazwą musi być odpowiednio duży i czytelny, powinien być także odpowiednio oświetlony.
  • Stwórz oznaczenia prowadzące do sklepu, np. na drodze od przystanku (lub innego okolicznego ruchliwego miejsca) ustaw 1-2 tablice z nazwą piekarni, strzałką i odległością.
  • Zamiast zwykłej tablicy możesz ustawić stojak w kształcie pieca chlebowego albo inny element, który będzie zwracał uwagę przechodniów, np. dla piekarni "Natura" mogą to być nawet małe snopki zboża z tabliczką informacyjną.
  • Czasem warto się umówić z sąsiednimi, niekonkurencyjnymi sklepami i punktami usługowymi, aby przygotować taką reklamę wspólnie: podzielić się pracą organizacyjną, kosztami, odpowiednio zaprojektować grafikę pokazującą tych kilka firm.
  Czas na zaproszenie do wejścia do środka gdy już zadbałeś o to, żeby ludzie się o Tobie dowiedzieli. Wykorzystaj miejsce przed piekarnią:
  • Ustaw stojak z treścią: "Dla nowych klientów - specjalny poczęstunek", którym może być kawałek ciepłego chleba z masłem albo smalcem, może kawałek domowego pączka.
  • Na bieżąco informuj na tablicy o promocjach, nowościach lub polecanych produktach w danym dniu, np:
        - Z okazji imienin, dla wszystkich Marii i Ryszardów dzisiaj 10% obniżki!
        - Dzisiaj nowy chleb w specjalnej cenie!
  Postaraj się o dobry PR nawet, jeśli Twoja firma jest nieduża. Najlepiej tak, żeby media lokalne same chciały pisać o piekarni. Jednym ze sposobów jest zainicjowanie ciekawej akcji, np.: "Zdrowy chleb - podstawa dobrego żywienia", w ramach której:
  • Na ulotkach, plakatach informujesz, jakie walory zdrowotne ma chleb, pokazujesz jego znaczące miejsce w piramidzie żywienia, prezentujesz swoją ofertę, która spełnia wymagania zdrowotne.
  • Informujesz, w jakich terminach w Twoim sklepie są specjalne promocje na najzdrowsze produkty.
  • Każdemu, kto kupuje biały chleb - proponujesz w promocyjnej, obniżonej cenie zdrowsze pieczywo pełnoziarniste, razowe, z różnymi zdrowymi dodatkami.
  • Reklamujesz się w okolicznych punktach usługowych.
  • Wysyłasz specjalną ofertę na dostawę najlepszego dla dzieci chleba do np. pobliskich przedszkoli.
  • Wysyłasz informację o swojej akcji do lokalnej prasy, radia, Internetu.
  • W kąciku kulinarnym lokalnego medium cyklicznie podajesz przepis na super smaczne i zdrowe bułki, według którego Twoje produkty są wypiekane. W ten sposób pokazujesz dobre składniki i budujesz wizerunek eksperta, który dzieli się wiedzą. Nie bój się, że ludzie zaczną sami te bułki piec. Gdyby tak miało być, to piekarnie już dawno przestałyby być potrzebne -:)
  Działaj kreatywnie i odważnie! Wśród piekarni ciągle jest sporo możliwości na wyróżniające działania!

Katalog firm
Ogłoszenia
najnowsze
kupię schemat..
zatrudnimy..
kupię..
mieszałka xun..
miesiarka..
miesiarka..
piec..
miesiarka..
miesiarka masz..
miesiarka masz..
miesiarka..
miesiarka ibis..
diosna +2..
autosklep..
krajalnice do..
mieszałka..
mieszałka ..
mieszałka w&p..
samodzielny..
margaryna..
Strona główna | Uwagi w sprawie serwisu | E-mail / www | Regulamin portalu | Reklama