Moje konto
login:
hasło:
Praca

Skuteczna reklama w czterech krokach

Małgorzata Dziubała, Aleksandra Lechwar-Szwarc
www.kreatywnybutikone.pl


  Jednym z najbardziej znanych sposobów na zareklamowanie swojej firmy klientom detalicznym jest dystrybucja ulotek. O tak, w tym momencie można usłyszeć wiele głosów krytyki i zniechęcenia: że to nie działa, że ludzie wyrzucają ulotki do kosza lub nie chcą ich w ogóle czytać… Jak w każdym działaniu, tak i tutaj ważne jest dobre przygotowanie i forma przeprowadzenia takiej akcji.

  Ulotki mogą być bardzo efektywnym narzędziem, ale często jest ono stosowane w niewłaściwy sposób. Wówczas nie tylko nie przynosi żadnego efektu, ale - co gorsza - może źle wpływać na wizerunek firmy. Jeśli z ulotkami zbliża się do potencjalnego klienta przypadkowy człowiek: nieodpowiednio ubrany i wciskający je innym na siłę, to nie tylko ludzie przed nim uciekają, ale także reklamowany sklep może zacząć kojarzyć się z miejscem, którego chce się unikać. Jeśli jednak pamięta się o 4 prostych elementach, to ta prosta forma reklamy przyciągnie klienta do sklepu.


  Krok 1. Miejsce dystrybucji ulotek

  Ulotki należy rozdawać tam, gdzie jest najwięcej ludzi albo tam, gdzie jest największa szansa na spotkanie swojego potencjalnego klienta.

  • Miejsca ruchliwe. Wybierz taki punkt w okolicy sklepu, gdzie naprawdę przechodzi najwięcej osób: przystanek, stacja metra, skrzyżowanie ulic, okolice dużego marketu i tam właśnie bądź! Nie - obok, niedaleko, ale dokładnie na trasie, którą idą ludzie. Inaczej stracisz dużo potencjalnych osób zainteresowanych Twoją ofertą!
  • Miejsca specjalne. Czyli niekoniecznie najbardziej ruchliwe, ale takie, gdzie najłatwiej trafić na nabywcę; rozdawaj ulotki przy sąsiadujących z piekarnią blokach mieszkalnych, domach. Zostaw ulotki w pobliskich punktach usługowych, które nie są Twoją konkurencją (np. zakład fryzjerski, kosmetyczny, kiosk, szewc, punkt krawiecki). Stwórz oznaczenia prowadzące do sklepu, np. na drodze od przystanku (lub innego okolicznego ruchliwego miejsca) ustaw 1-2 tablice z nazwą piekarni, strzałką i odległością.

  Krok 2. Główny przekaz ulotki

  • Najważniejsze, aby przekaz na ulotce był krótki, czytelny i zrozumiały. Umieść tam najważniejsze 1-2 rzeczy, które ludzie powinni o Twoim sklepie wiedzieć.
  • Zadbaj o estetyczny układ graficzny. Niestety to widać, które ulotki zostały zrobione "na własną rękę". Często są chaotycznie rozplanowane, z dużą ilością różnych treści, kolorów, czcionek, obrazków. Wówczas na pierwszy, NAJWAŻNIEJSZY, rzut oka - nic nie widać.
  • Powiedz o najbardziej interesującym produkcie, który masz w ofercie, którym wygrywasz z konkurencją i który może przekonać do przyjścia do Ciebie, np. jeśli prowadzisz wyspecjalizowaną, zdrowotną piekarnio-cukiernię - napisz: "Tylko tutaj dostaniesz pyszny chleb bez drożdży".
  • Możesz też pokazać atrakcyjną cenę wybranego produktu, który najbardziej przyciąga do piekarni. Gdy klient już przyjdzie, pokażesz mu inne produkty, które mogą go zachęcić do dodatkowego lub kolejnego zakupu."

    Gdy np. prowadzisz piekarnię z popularnym, ale dobrym jakościowo pieczywem i widzisz potencjał w dołożeniu do oferty lepszego chleba robionego na zakwasie, to pokaż bardzo atrakcyjną cenę zwykłego pszennego chleba. W momencie, gdy odbiorca tego komunikatu do Ciebie trafi, powiesz mu wtedy o Twoim nowym super chlebie! Zainteresuj przekazaną informacją i podaj adres, gdzie w Internecie można się dowiedzieć więcej o tej piekarni i jej produktach.

  Krok 3. Dodatkowa korzyść dla Klienta

  Najlepsze ulotki oprócz informacji zawierają też dodatkowe benefity, które albo zachęcają do szybkiego przyjścia w reklamowane miejsce albo są trzymane w domu, "pod ręką" i stają się długotrwającą reklamą. Dzięki temu nie trafiają do kosza, a ich efektywność wzrasta.

  Możesz zachęcić do przyjścia poprzez promocje:
  • Udzielenie rabatu, np. z tą ulotką x% rabatu w piekarni w dniach ….. (podać 2-3 tygodnie od daty rozdawania ulotek).
  • Dodany gratis, np. z tą ulotką przy zakupie chleba za min. 3 pln, dostaniesz nową bułkę z ziarnami gratis.
  Możesz także na ulotce umieścić ciekawy przepis na kanapkę lub na danie z wykorzystaniem chleba.


  Krok 4. Kto i jak wręcza ulotki?

  Wręczanie ulotek to forma usługi - przekazywanie informacji o firmie. Czego oczekujemy od osoby udzielającej informacji o Twojej piekarni i sklepie? Osoby wręczające ulotkę powinny być ubrane ""na firmowo" lub mieć elementy nawiązujące do charakteru piekarni:

  • Jeśli sprzedajesz, np. produkty tradycyjne i budujesz wizerunek marki oferującej prawdziwe wiejskie chleby z dawnej wsi, ubierz wręczających w stylizowane dawne "chłopskie" stroje lub koszulki, które kolorem i grafiką będą reklamować piekarnię: logo, slogan reklamowy, ew. nadruk ze zdjęciem najważniejszego produktu albo charakterystyczny element dekoracji (np. kilka kłosów zboża). Zamiast stroju możesz też użyć tylko dodatków, jak wiklinowy kosz na ulotki.
  • Jeśli Twoja piekarnia ma nowoczesny charakter - niech dystrybuujący mają czapki z daszkiem, t-shirty i torby na ulotki - odpowiednio oznakowane graficznie i kolorystycznie.
  A teraz sedno powodzenia akcji ulotkowej! Nic nie pomoże dobre miejsce, treść i strój, jeśli osoby rozdające ulotki nie będą wiedziały, co i jak mają robić. Zachowanie rozdających jest kluczowe!
  • Muszą AKTYWNIE DZIAŁAĆ: podchodzić, rozmawiać, zagadywać.
  • Z drugiej strony nie mogą być natarczywi. Czasem krótkie wręczenie ulotki z jednym zdaniem informacji lub tylko z uśmiechem - będzie dużo lepsze niż usilne reklamowanie produktu.
  • Ważne, żeby zaangażowanie rozdających było odczuwalne dla odbiorców. Wówczas także oni są bardziej skłonni do zainteresowania się ich przekazem.
  • Dystrybuujący powinni umieć łatwo nawiązać kontakt z przechodniem, być kulturalnym i dobrze poinformowanym na temat promowanego produktu. To się wydaje oczywiste, ale chyba każdy z nas pamięta takie sytuacje, gdy promotor nie wiedział prawie nic o produkcie trzymanym w rękach.
  • Jeśli sprzedajesz, np. produkty tradycyjne i budujesz wizerunek marki oferującej prawdziwe wiejskie chleby z dawnej wsi, ubierz wręczających w stylizowane dawne "chłopskie" stroje lub koszulki, które kolorem i grafiką będą reklamować piekarnię: logo, slogan reklamowy, ew. nadruk ze zdjęciem najważniejszego produktu albo charakterystyczny element dekoracji (np. kilka kłosów zboża). Zamiast stroju możesz też użyć tylko dodatków, jak wiklinowy kosz na ulotki.
  • Powinni rozumieć, na jakich osobach zależy Ci najbardziej i mieć przećwiczone 2-3 sposoby, jak podjąć z nimi rozmowę lub nawiązać kontakt.

  Na koniec bardzo ważna uwaga - SPRAWDZAJ! Albo samodzielnie albo przez znajomych, jak ludzie pracują. Udawaj klienta i zobacz, jak masz przekazywane informacje. Wtedy możesz reagować, gdy coś idzie nie tak, jak powinno.


Katalog firm
Ogłoszenia
najnowsze
kupię schemat..
zatrudnimy..
kupię..
mieszałka xun..
miesiarka..
miesiarka..
piec..
miesiarka..
miesiarka masz..
miesiarka masz..
miesiarka..
miesiarka ibis..
diosna +2..
autosklep..
krajalnice do..
mieszałka..
mieszałka ..
mieszałka w&p..
samodzielny..
margaryna..
Strona główna | Uwagi w sprawie serwisu | E-mail / www | Regulamin portalu | Reklama